Qui pot ser pacient de l'IVO?
L’Institut Valencià d’Oncologia és un centre concertat que col·labora amb la sanitat pública a través d’un acord d’acció concertada. Qualsevol persona que requerisca atenció mèdica oncològica pot ser tractada en l’IVO. No obstant això, i en virtut d’aquest acord d’acció concertada, el procediment per a ser pacient al nostre hospital varia segons les circumstàncies de cada pacient.
Si la persona és resident a la Comunitat Valenciana, està en possessió de la targeta sanitària *SIP que acredita el nivell de prestacions públiques i té documentació mèdica que confirme la sospita oncològica, podrà sol·licitar ser tractada en l’IVO i no haurà d’assumir cap cost pels seus tractaments. Segons l’acord d’acció concertada que l’IVO manté amb la Conselleria de *Sanitat Universal i *Salut Pública de la Comunitat Valenciana, han de ser persones amb problemes oncològics que residisquen i formen part de la població protegida dels departaments de salut de la Comunitat Valenciana amb cobertura sanitària pública de conformitat amb el que s’estableix en la llei 3/2003, de 28 de maig, de Cohesió i Qualitat del Sistema Nacional de Salut i normes de desenvolupament, i el Decret 3/2015 de 24 de juliol, del Consell, pel qual es regula l’accés universal a l’atenció sanitària a la Comunitat Valenciana.
Qualsevol altra persona que no estiga recollida en el punt anterior, també podrà sol·licitar ser tractat en l’IVO, però el procediment és diferent. Pot acudir al departament d’Admissió de l’IVO, telefonar al 96 111 4000 o contactar telemàticament.
Quant a l’atenció a les persones desplaçades, s’actuarà de conformitat amb el que s’estableix en la normativa estatal vigent, en els reglaments comunitaris de coordinació de Sistemes de Seguretat Social i en els convenis bilaterals subscrits per l’Estat Espanyol en matèria d’assistència sanitària
Com puc ser pacient IVO?
Les persones que formen part de la població protegida dels departaments de salut de la Comunitat Valenciana amb cobertura sanitària pública, disposen de dues vies per a sol·licitar l’assistència en l’IVO:
– Directament en l’IVO, presentant una sol·licitud en el servei *UDCA (Admissió Nous Pacients) situat en la planta baixa de l’Edifici D del complex hospitalari de l’IVO a València. També és possible enviar la sol·licitud per internet a través d’aquest formulari o cridar en telefonar al 96 111 4000.
– A través de la derivació del seu metge. Pot ser derivat a través de qualsevol facultatiu implicat en el procés oncològic, o especialista en medicina familiar i comunitària
Les persones que no formen part de la població protegida dels departaments de salut de la Comunitat Valenciana amb cobertura sanitària pública també poden sol·licitar ser pacients de l’IVO, però el procediment és diferent. Per a això, pot acudir al departament d’Admissió de l’IVO, telefonar al 96 111 4000 o contactar telemàticament.
Puc tractar-me en l'IVO amb la meua assegurança privada?
Sí, prèvia autorització per part de la vostra assegurança mèdica
El meu hospital m'ha derivat a l'IVO, quan em cridaran?
En el moment en què s’autoritze la vostra derivació. Per a qualsevol dubte o consulta, podeu posar-se en contacte en els telèfons 96 111 4090 / 96 111 4091
La sol·licitud de remissió haurà de ser contestada en un termini màxim de 2 dies hàbils. En cas de no rebre resposta, la vostra sol·licitud serà autoritzada per silenci administratiu
He fet una sol·licitud per a ser pacient en l'IVO. Quan sabré si el meu departament sanitari m'ha autoritzat?
Us cridarem per a informar-vos i donar-vos la cita quan es tramite l’autorització. El termini de Conselleria és de 3 dies hàbils des que passa pel registre. En cas de no rebre resposta, la vostra sol·licitud serà autoritzada per silenci administratiu
He fet una sol·licitud per a ser pacient en l'IVO, m'han cridat del meu hospital de referència i m'han donat cita. He d'acudir? Què passa si no vaig a eixa cita?
El departament sanitari al qual pertanyeu haurà de fer una valoració per a prendre una decisió sobre el vostre cas; si us han citat, us recomanem que acudiu a eixa cita.
Vull demanar informes mèdics o còpia de proves de radiodiagnòstic realitzades en l'IVO. Com puc demanar la documentació?
Les persones que siguen o hagen sigut pacients de l’IVO, poden sol·licitar la documentació clínica que necessiten. A més, també podran sol·licitar-ho familiars de primer grau (prèvia autorització), mitjançant el llibre de família. Les sol·licituds poden realitzar-se de manera presencial o per Internet a través del Portal del Pacient IVO. Consulteu més informació sobre com sol·licitar documentació a l’IVO per Internet.
Soc estranger/a, com puc ser pacient de l'IVO?
Les persones no residents a la Comunitat Valenciana (Espanya) que no estiguen cobertes pel servei de salut pública espanyol, podran sol·licitar ser tractats en l’IVO a través de la seua companyia o assegurança mèdica privada i de manera privada. Per favor, contacteu amb la vostra asseguradora per a conéixer la vostra cobertura mèdica. Si necessiteu alguna altra informació, el nostre telèfon d’atenció és el 96 111 4000.